Miért kössük össze a gépet a szoftverrel?
Összességében igaz, hogy a ChatGPT integrálása az Ön testreszabott ERP szoftverével nagyban javíthatja az ügyfélszolgálatot, növelheti a termelékenységet és kiszolgálást, könnyebben megtalál a cégben bármit, jobb vezetői döntéseket hozhat, s így növelve a hatékonyságot legális versenyelőnyre tehet szert! Feltéve, hogy tudjuk számunka mi az igazi segítség és mi csupán hype.

Példákat itt alább találsz (kattints a témára), vagy ötletelj velünk tovább!

a mesterséges intelligencia segít

Ekkor feltöltjük a céges meglévő doksikat, irányelveket és szabályokat, ajánlatokat, megrendeléseket, szerződéseket, eddigi problémákra adott megoldásokat és a mesterséges intelligencia kielemzi azokat. Majd ez alapján szabadon lehet beszélgetni a géppel, pl:

a, hogy oldjam meg azt, hogy…

b, korábban volt-e már olyan probléma, hogy…

c, mit mondjunk az ügyfélnek, amikor az van, hogy…

Amikor már fáradt a személyzet, van nincs bent senki (éjszaka), akkor is lehet beszélgetni a géppel és rendelni.

pl: Lesz egy szülinapi parti nálunk, valaki vegán, valaki gluténérzékeny, 15-en leszünk, pogit is kérünk, meg 3 tortát. Mit ajánlasz?

Vagy épp az adott termékről, szolgáltatásról faggathatjuk a gépet, aki teljes mértékben tájékozott és a végén minden adatot elkérve továbbítja nekünk azt, hogy reggel már ember foglalkozhasson a leendő vevővel.

A feltöltött céges termékek és szolgáltatások alapján lehet beszélgetni a mesterséges intelligenciával, hogy segítsen kiválasztani azt, ami nekem a legjobb. pl:

a, 3×3 m helyem van, szabadtéren, 3 gyerekkel és sok buli is van. Milyen jakuzzit ajánlasz ehhez a felhasználáshoz?

b, közepes méretű cég vagyunk, nagyot szeretnénk fejlődni és beindítani a közösségi médiát is. Milyen PR és marketing stratégiát ajánlasz és hozzá melyik céges szolgáltatást?

c, munkaerő kölcsönzéshez keresünk fiatal kollégát, aki jártas a …. Kit ajánlasz és milyen árral számolhatok?

Ha tudjuk, hogy melyek az ügyfeleink, vásárlóink főbb jellemzői és ki, mit választott nálunk a cégnél a termékeink/szolgáltatásaink közül korábban, akkor ez alapján -ha kellően sok adat áll rendelkezésre-, a gép fel tudja ajánlani az adott célcsoportnak leginkább megfelelő szolgáltatást.

Ezt is a géppel beszélgetve képzeljük el: kérdések, értékelések, ajánlások, vélemények formájában.

Betöltjük milyen adatok állnak rendelkezésre a céges szoftverben (csak az adatok leírását, nem is magát az adatot) és mondja meg milyen kimutatást érdemes ebből készíteni, amire mi még nem gondoltunk.

Vagy a felhasználó beírja, hogy milyen kimutatást álmodott meg, a mesterséges intelligencia pedig összerakja azt a rendelkezésre álló adatokból.

Szeretném az árrést kimutatni, a májusi megrendelésekre, akár idő ráfordításokkal együtt, toplistába szervezve, felül a legnagyobb haszonnal bíró termékünkkel kezdve.

Ez természetesen előre is beprogramozható AI nélkül, ám ha valamire nem gondoltunk előre, itt most a géppel szabadon beszélgetve megkaphatjuk azt külön programozás nélkül.

Miután vásárolt nálunk egy ügyfél és mindent tudunk a vásárlás részleteiről, akár fél év múlva keresheti a mesterséges intelligencia, hogy pl:

a, meg van-e elégedve

b, akarja-e megtekinteni az új választékot

c, kiegészítő terméket venni hozzá, amihez ajánl is valamit

Ezt a gép automatikusan megteszi és beszélgetésbe kezd a vevővel, ha szükséges újabb megrendelést vesz fel, vagy épp alaposan és türelmesen tájékoztat.

Ekkor a szoftverbe ütjük be a rendszeresen a cégben történt aznapi sztorikat, fontosabb momentumokat szabadon pár szóban leírva. A rendszer ezekből a szavakból készít Facebook, LinkedIn posztokat és akár kép generáló szoftverhez utasítást, amiből előállítható egy-egy jó kép is a PR, vagy marketing poszthoz.

Igy könnyen és gyorsan (félautomatikusan) készülhetnek naponta a marketing tartalmak, akár adott kulcsszóra optimalizálva (jobban megtalálnak a neten).

Megtehetjük, hogy a géppel megismertetjük a projectek, munkafolyamatok lépéseit, majd a gépet egyszerűen utasíthatjuk (akár hangvezérelve), hogy mikor melyik folyamatot kezdje el, vagy fejezzen be.

Hibakódot rendelhetünk az adott munkafázishoz, ha az sikertelen volt, vagy bevonhatunk más kollégát is ha szükséges, létrehozva automatikusan egy feladatot is az ő naptárában.

A géppel beszélgetve a projecteket, munkafolyamatok állapotát is lekérdezhetjük, azokról akár automatikus visszajelzést kérhetünk, akár jól halad, akár ha nem.

Tudásbázissal összekötve, a mesterséges intelligencia tanácsokat is adhat, hogy korábban hogy oldottuk meg a felmerült problémát, vagy épp miképp előzzük meg azt szerinte.

Ha a gépi tanuló rendszer tisztában van a cégben zajló folyamatokkal, előre jelezheti a problémákat is, amire érdemes figyelni. Tudásbázissal (tanító adatokkal) összekötve, javaslatot is tehet a múltban adott megoldásokból kiindulva.

Ezeket akár automatikusan küldi a felelősöknek, illetve megoldás hiányában egy szinttel magasabbra is delegálja és jelzi a problémát.

A cégbe újonnan felvett kollégát a gép tudja “kalapozni” az adott pozícióra. Más szóval a gép mint egy profi HR-es kolléga, sorban adja a betanuláshoz szükséges olvasni valókat, videókat, majd a kérdőíveket, amivel vizsgáztat.

A betanuláshoz szükséges anyagokat mi emberek töltjük fel, ám a gépet is megkérhetjük, hogy keressen további hasonló anyagokat, vagy bővítse szabadon az alapján, ami már készen van.

Közben beszélni lehet vele, kérdezni tőle, tehát ott van, mint segítség folyamatosan. A végén pedig a kérdőívet is átadja, a kolléga kitölti, a mesterséges intelligencia pedig kiértékeli és dönt, hogy megkezdheti a munkát, vagy van-e még javítani, pótolni való, mielőtt felveszi a “kalapot”.

Lényeg, hogy profi képzés nélkül ne kezdjen senki dolgozni, mert hibázhat és az egyik félnek sem jó.

Amennyiben nincs rá lehetőség, vagy csupán kényelmesebb, akkor az egér és billentyűzet használata helyett, hangutasításokkal vezérelve használjuk az ERP szoftverünket. Akár egy gyárban a műhelyben, vagy kint a terepen.

A gép tudni fogja mikor milyen lehetőség van az adott felületen és abból enged, illetve segít választani. Ha valamit nem találunk, a gép tudni fogja melyik másik felületen található amit keresünk, vagy akár javaslatot tesz a program kiegészítésére, továbbfejlesztésére.

Ügyfeleink, vásárlóink szabadon beszélgethetnek a mesterséges intelligencia alapú charbot-al, pl.: nemrég rendeltem, kb. ekkor, nagyjából ilyen áron, stb… Lényeg, hogy nem pontosan tudja mit is keres, ám a gép segít neki választani, vagy épp számlát letölteni, újra rendelni, problémát bejelenteni.

Cél, hogy kevesebbet kelljen foglalkozni az ügyfélkapun sűrűn felmerülő kérdésekkel és azok hatékony megoldásával. Valamint, hogy a vevőink is érezzék, hogy valaki mindig foglalkozik velük és megoldást is ad.

A megfelelő mennyiségű és minőségi adatok birtokában (egy ERP pont erre való), a gép előrejelzéseket tud adni kérésre, vagy automatikusan. Pl. :

a, aktuális jövőbeni trendek

b, értékesítési számok alakulása

c, raktárkészlet fogyása, vagy épp felesleges túltárolása és beszerzési rendelése indítása, stb..

Összességében tekinthetjük irányadónak, hogy a fenti, vagy ahhoz hasonló példákat -míg leprogramozni nem túl nehéz- betanítani a mesterséges intelligenciát, hogy "okos" legyen annál hosszabb folyamat. 

1. lépés, gondoljuk ki az üzleti ötletet, mely valóban segítség és előny
2. lépés nézd meg, hogy van-e kellő mennyiségű tanító adat a múltból
3. lépés ezt a megfelelő formátumra hozva felokosíthatjuk a gépet
4. jöhet a fejlesztés és használhatjuk a funkciót

Mi az üzleti ötlet kitalálásában, a tanító adatok összeszedésében és a mesterséges intelligencia megtanításában is segítünk. Amikor ez kész, összekötjük/vagy elkészítjük a vágyott ERP szoftvert és mesterséges intelligencia funkciót.

További tippek és trükkök bemutatása rövid videók formájában a TikTok-on található itt: DIGITALPEDRO csatornája

az AMtech Rendszerházban segítünk ebben