A szakmák jövője sorozatunkban, ezúttal a nyelvtanulásról és a nyelvek jövőjéről beszélgetünk.
Szakértő segítőnk Talmácsi Péter.
A beszélgetésből kiderült, hogy még nagyon sokat kell a mesterséges intelligenciának tanulnia, a szoftverfejlesztésnek, fejlődnie, mert az emberi tényezők ebben a szakmában nagyon fontosak. Még.
A beszélgetésből egy rövid kivonatot is készítettünk Nektek.
A teljes interjút itt találjátok.
Szerintem az egyik legrosszabb dolog, amit egy tanár valaha csinálhat az az, hogyha ledegradálja a tanulót.
Nagyon sokszor előfordul órán, hogy egy tanítványom negatív dolgokat mond magáról, hogy ez neki úgy se megy, meg nem tudom megtanulni és azt azonnal azt mondom, hogy ezt most tessék befejezni! Akkor megismételjük még egyszer, vagy harmadszorra, negyedszerre.
Tehát nem mondunk magukról rossz dolgot, pláne tanulás közben!
Van jövője a nyelvtanulásnak, kell az még nekünk vajon?
Következő 5 évben, ami nincsen túlzottan messze, mi az amit változhat a nyelvtanulással kapcsolatban?
Kérdem ezt úgy, hogy én is egyébként applikáción keresztül vagy TikTokon fejlesztem az angol tudásomat.
Nyilván a digitális eszközök folyamatosan otthon a kezükben vannak és ha valamit nem tudunk megnézzük a neten, de az hogy emberi tanár nélküli oktatás legyen, az szerintem az elkövetkezendő öt évben még nem fog bekövetkezni. Szükségünk van az emberi kapcsolatra, magára az érzelmi részre.
Az odafigyelésre, akár az empátiára gondolok, amit még azért a gépek nem feltétlenül tudnak megadni.
Pedro: pillanatra közbe szólok, hogy a mesterséges intelligencia igazából sokat kérdezik, hogy mi is az? Mindössze annyi, hogy egy szoftver próbál utánozni minket embereket. Az utánzás mértékétől függ, hogy mennyire fejlett.
Érzelmek utánozása. Ezt én még nagyon a jövő zenéjének látom. Én bízom a szakmám jövőjében.
Lelkileg felhozni arra a szintre a tanulót, hogy befogadó képes legyen egy anyagra. Véleményem szerint ezt a gép még nem végezné el hatékonyan.
Pedro: nagyon érdekes amit mondasz. Van egy oldal, ahol meg lehet nézni, hogy a „robotok elveszik-e a munkánkat”. Itt meg lehet nézni, hogy a megadott szakma milyen eséllyel fog robot által helyettesíthetővé válni a közeli jövőben. Itt a tanári szakmára 14%-ot ad ki, akkor amit mondtál ez lehet rá a magyarázat.
itt: https://willrobotstakemyjob.com/
Fejlődik a technika, te erre azt mondod, hogy szívesen öleled ezt és használjuk arra, amire való.
De gyökeres változásra még ezen a téren nem számítanál?
Hatékony tud lenni az online óra, de én várom, hogy megint lehessen menni és a krétával a táblára írni…
Köszönjük a beszélgetést.
Teljes beszélgetés itt található: Szakmák Jövője – Nyelvtanulás
Folytatjuk a szakmák jövője sorozatot.
Első részt Nánási Pál fotóművésszel itt tudjátok megnézni:
Nánási Pál – Szakmák Jövője 1.
Iratkozzatok fel csatornánkra. Kérdezzetek, javasoljatok miről hallanátok szívesen.
Ha valaki jobban szereti a rövid híreket, videós érdekességeket a TikTok-on is megtaláltok:
digital_pedro néven.
Szekrényi Péter – Pedro az Amtech Rendszerház szakmai vezetője, a Digitális Transzformáció kutatója. Célom, hogy megmutassam Neked a jövőt, mert ha megismered, akkor nem ijesztő lesz, hanem egy lehetőségekkel teli csodálatos világ. Profitálj Te is a jövőből! Szerinted mi a Te szakmád jövője?
Ha szeretnéd, hogy a Te szakmádat is megvizsgáljuk, kérlek írj rám!
Itt érsz el:
tiktok.com/@digital_pedro szekrenyipeter.hu/
pedro@amtech.hu
#tolmács #tanár #nyelv